セル間の移動方法と選択方法について解説します。
エクセルのワークシートで、
セル間を移動/選択する方法がいくつかあります。
まずマウスでセルをクリックして選択して
特定のセルを移動/選択することができます。
その際に、
マウスのクリックと、CtrlキーやShiftキーと併用すれば、
複数のセル、セル範囲を移動/選択することができます。
セル間を移動したり選択したりする方法のうち、
マウスを使う方法以外では、
キーボードのショートカットが便利です。
キーボード操作だけで、
セル間を移動したり、
セル間を選択したり、
表を選択したり、
簡単に移動や選択が可能です。
大きな表を扱うときなどに
重宝する方法なので、是非覚えて下さい
Explains how to move and select between cells.
In the Excel worksheet,
There are several ways to move / select between cells.
First select by clicking the cell with the mouse
You can move / select specific cells.
At that time,
If you use it with a mouse click and the Ctrl and Shift keys,
You can move / select multiple cells and cell ranges.
Of the methods for moving and selecting between cells
Other than using the mouse
Keyboard shortcuts are useful.
Just by operating the keyboard
Move between cells,
Select between cells,
Select a table or
You can easily move and select.
When dealing with large tables, etc.
It's a handy method, so please remember it.
0 件のコメント:
コメントを投稿