エクセルでは、
数式が参照するセルのデータを編集したときに、
ブックが再計算されます。
ブックに存在する全ての数式が再度計算されて、
正しい結果を得ます。
ブックに存在する数式が大量にあれば、
再計算に時間がかかります。
編集のたびに自動計算されていては、
エクセルでの作業で時間を浪費することになります。
VBAで自動計算を停止する方法は
以下のコードを実行するだけです。
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'自動計算停止(手動計算)
Application.Calculation = xlCalculationManual
'再計算が実行されるなんらかの処理
'自動計算開始
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
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詳しくは動画をご覧ください。
エクセルマスター道場 閲覧よろしく
In Excel
When you edit the data in the cell that the formula refers to
The workbook will be recalculated.
All the formulas that exist in the book are recalculated and
Get the correct result.
If you have a lot of formulas in your book,
It takes time to recalculate.
If it is calculated automatically every time you edit,
Working in Excel is a waste of time.
How to stop automatic calculation in VBA
Just run the code below.
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'Automatic calculation stop (manual calculation)
Application.Calculation = xlCalculationManual
'Something that recalculates
'Start automatic calculation
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
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Please see the video for details.
Excel Master Dojo Thank you for browsing.
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